|
Zdrowie Kobiety -
Alergia i astma
|
|
Witamina B6 jest skuteczna w leczeniu astmy i zmniejsza ilość ataków astmy. Łagodzi objawy choroby takie jak trudności w oddychaniu, świszczący oddech i duszności. Ogranicza skutki uboczne leczenia z zastosowaniem leków zawierających teofilinę (rozszerzającą oskrzela) i pozwala na zmniejszenie przyjmowanych dawek farmaceutyków.
|
|
Zdrowie Kobiety -
Choroby nowotworowe
|
|
Zdaniem dr Lindy Ojedy autorki bestsellera „Menopauza bez leków” dieta bogata w błonnik to jeden z najlepszych środków zapobiegających rakowi piersi. Obserwacje nawyków żywieniowych Finek, których dieta jest równie tłusta co dieta Amerykanek, lecz znacznie bardziej obfita w błonnik wskazują, że błonnik może obniżać ryzyko nowotworu piersi nawet o 1/3. Wyniki badań obserwacyjnych potwierdziły również doświadczenia American Health Foundation prowadzone na szczurach.
|
|
Zdrowie Kobiety -
Osteoporoza
|
|
Wapń jest pierwiastkiem niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Tymczasem jego ilość w naszej diecie jest najczęściej niedostateczna.
Dzienną porcję wapnia może zapewnić dodawany do potraw proszek ze skorupek jaj.
|
|
Zdrowie Kobiety -
Choroby nowotworowe
|
|
Filiżanka zielonej herbaty dziennie może znacząco zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka płuc – do takich wniosków doszli naukowcy z Shan Medical University w Tajwanie.
|
|
Zdrowie Kobiety -
Nadciśnienie
|
|
Zdaniem indyjskich naukowców z Annamalai University, olej sezamowy pomaga obniżyć zbyt wysokie ciśnienie krwi i zmniejszyć dawki przyjmowanych leków na nadciśnienie.
|
|
Zdrowie Kobiety -
Choroby nowotworowe
|
|
Nowotwór jelita grubego jest drugą co do częstości przyczyną zgonu, zaraz po raku sutka u kobiet i nowotworze płuc u mężczyzn. Jest tzw. chorobą równych szans czyli, dotyka kobiety i mężczyzn z taką samą częstotliwością.
|
|
Zdrowie Kobiety -
Osteoporoza
|
|
Większość ludzi twierdzi, że wie jak zapobiec osteoporozie. Niektórzy nawet myślą, że robią odpowiednio dużo w tym zakresie. Sądzą, że podstawą profilaktyki jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości wapnia i jeśli zajdzie taka potrzeba stosowanie suplementów z wapniem. Są nawet optymiści, którzy wierzą, że szklanka mleka dziennie załatwi sprawę. Kampanie reklamowe tylko utwierdzają nas w tym błędnym przekonaniu, że regularne picie mleka wystarczy...
|
|
Zdrowie Kobiety -
Choroby nowotworowe
|
|
Jak donosi The Daily Telegraph, niezależni naukowcy z Australii skonfrontowali ze sobą wyniki badań dotyczących alkoholowych płynów do płukania ust. Wyniki ich raportu opublikowanego na łamach the Dental Journal of Australia są zatrważające. Zdaniem naukowców płyny do płukania ust na bazie alkoholu należy natychmiast wycofać ze sklepowych półek.
|