Kobiety on-line

Naszą witrynę przegląda teraz 72 gości 

Trendy

Kolorowe sny

article thumbnail

Piżama to nie tylko ubranie do spania, ale również doskonała okazja aby c [ ... ]


Biżuteria

Jesteś tutaj ... Home Zdrowie w ciąży Odpowiedni poziom witaminy D w ciąży wzmacnia zęby dzieci
Mydło naturalne
Odpowiedni poziom witaminy D w ciąży wzmacnia zęby dzieci Email
Ocena użytkowników: / 35
SłabyŚwietny 
Ciąża i poród - Ciąża

Najnowsze badania naukowe wyraźnie wskazują, że utrzymanie odpowiedniego poziomu witaminy D w trakcie ciąży wpływa pozytywnie na zdrowie zębów dziecka, wzmacnia szkliwo i znacznie zapobiega wczesnej próchnicy zębów dzieci.Najnowsze badania naukowe wyraźnie wskazują, że utrzymanie odpowiedniego poziomu witaminy D w trakcie ciąży wpływa pozytywnie na zdrowie zębów dziecka, wzmacnia szkliwo i znacznie zapobiega wczesnej próchnicy zębów dzieci.

 

Robert Schroth wraz z zespołem naukowców z University of Manitoba (Kanada) przeprowadzili badania na 206 kobietach w drugim trymestrze ciąży. Badacze za pomocą kwestionariuszy zebrali dane na temat nawyków żywieniowych kobiet, a za pomocą badania krwi określili poziom witaminy D w organizmie. Spośród badanych kobiet ponad 34% miała znaczny niedobór witaminy D. Prawidłowy poziom witaminy D zanotowano tylko u 10% ciężarnych.

 

W późniejszym okresie zbadano dzieci kobiet. U 33% szesnastomiesięcznych dzieci  odnotowano wczesną próchnicę zębów. Wszystkie dzieci, u których zaobserwowano ubytki szkliwa, odwapnienie zębów i rozpad organicznych struktur zębów, były dziećmi kobiet u których wcześniej odnotowano znaczny niedobór witaminy D.  Dzieci mające zdrowe zęby bez oznak próchnicy, były dziećmi kobiet z odpowiednim (lub zbliżonym do optymalnego) poziomem witaminy D w organizmie w trakcie trwania ciąży.

 

Naukowcy podkreślają, że jest to pierwsze badanie, wskazujące na wyraźny związek między poziomem witaminy D u ciężarnych kobiet a wczesną próchnicą zębów u dzieci. Jest to także kolejne doświadczenie naukowe rzucające światło na problem niedoboru witaminy D i jego skutki.

 

90% witaminy D w naszym organizmie pochodzi z ekspozycji na słońce. Poprzez dietę można pokryć zapotrzebowanie na witaminę D w relatywnie bardzo niewielkim stopniu. Dodatkowo zewnętrznie podawaną witaminę D można przedawkować co grozi wymiotami, zawrotami głowy i zaburzeniami pracy nerek. Przy produkcji witaminy D przez skórę nie ma mowy o przedawkowaniu. Organizm sam reguluje ile witaminy w danym czasie potrzebuje, stąd ekspozycja na promieniowanie słoneczne jest najlepszym sposobem na dostarczenie organizmowi dostatecznej dawki witaminy D. 

 

Skóra jest największym organem człowieka. Jedną z jej głównych funkcji jest produkcja witaminy D dzięki promieniowaniu słonecznemu. Witamina ta w nieaktywnej formie następnie zostaje zamieniana w inną postać– 25-hydroksy witaminę D, która jest nadal nie aktywna i trafia do wątroby i nerek gdzie zostaje ostatecznie przekształcona do aktywnej formy. Ta aktywna postać witaminy D zwana 125-dihydroxy witaminą D jest odpowiedzialna za efektywną absorpcję wapnia z diety i budowę mocnego kośćca i zębów.

 


 

Patrycja Błoch

 

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
 

Dodaj swój komentarz

Imię:
Komentarz:
Herbata Aktive Q10